Πώς να απολύετε έναν κακό πελάτη και πώς να τον εντοπίζετε.
Τα χρόνια εμπειρίας μου πάνω στην κατασκευή ιστοσελίδων (15 πλέον ακούγεται απίστευτο..) η οποία συμβαίνει στην χώρα με το πιο φιλόξενο περιβάλλον για τις επιχειρήσεις με έχουν μάθει να εντοπίζω έναν κακό πελάτη από χιλιόμετρα.
Αφορμή για το συγκεκριμένο post ήταν μία πρόσφατη εμπειρία όπου ένας πελάτης μου ζήτησε να του κατασκευάσω το ηλεκτρονικό του κατάστημα , να πληρωθώ σε δόσεις και μάλιστα αφού ολοκληρώσω την δουλειά . Ο λόγος ήταν ότι δεν ήταν σίγουρος εαν μπορώ να κατασκευάσω ένα ηλεκτρονικό κατάστημα καθώς ο προηγούμενος προγραμματιστής δεν κατάφερε να το ολοκληρώσει.
Παρόλο που το παραπάνω ακούγεται μία εύκολη περίπτωση η οποία θα έπρεπε να οδηγεί σε αποφυγή του πελάτη σας πληροφορώ ότι στο παρελθόν σε πιο δύσκολες περιπτώσεις κατά 90% θα δεχόμουν την δουλειά η οποία θα είχε σαν αποτέλεσμα την δημιουργία ενός κακού project και κατά πάσα πιθανότητα απλήρωτου.
Μπορεί λοιπόν οι λογαριασμοί να τρέχουν και το ένστικτο επιβίωσης να μας λέει να δεχτούμε ένα κακό project αλλά η σωστή τακτική είναι η αποφύγή αυτού εξ’αρχής μιας και γλυτώνουμε αρκετούς χρήσιμους πόρους και φυσικά χρόνο και χρήμα.
Παρακάτω θα γράψω ορισμένες συμβουλές για το πώς μπορείτε να απολύσετε έναν κακό πελάτη είτε έχετε ξεκινήσει να συνεργάζεστε μαζί του είτε όχι.
Επιδιώξτε μία ειλικρινή συζήτηση με τον πελάτη.
Όσο δύσκολο ή βαρετό και αν ακούγεται κανονίστε μια συνάντηση στην οποία θα αναφέρετε τους ειλικρινείς λόγους για τους οποίους δεν θέλετε να συνεχίσετε. Σε περίπτωση τώρα που βλέπετε πώς αυτά που λέτε γίνονται δεκτά και αντιληπτά μπορείτε να επαναπροσδιορίσετε το πλαίσιο της συνεργασίας σας διαφορετικά προχωράτε στα επόμενα βήματα.
Φερθείτε με επαγγελματισμό και προτείνετε ένα σημείο στο οποίο ολοκληρώνονται οι εργασίες σας.
Αφοί λοιπόν αποφασισατε να χωρίσουν οι δρόμοι σας είναι πολύ σημαντίκο να διατηρήσετε τον επαγγελματισμό σας. Ο επαγγελματισμός σας και το όνομά σας θα πρέπει να βγουν δυνατότερα από αυτή την δοκιμασία. Για να γίνει αυτό ορίστε ένα σημείο τερματισμού των εργασιών. Προσπαθήστε να τηρήσετε αυτή την υποσχέση.
Προτείνετε στον πελάτη σας έναν νέο συνεργάτη.
Εδώ θέλει λίγη προσοχή. Εάν πιστευέτε πώς κάποιος από το δίκτυο των συνεργάτων σας μπορεί να ανταπεξέλθει στο συγκεκριμένο project καλύτερα από εσάς τότε μπορείτε να το προτείνετε στον πελάτη σας. Φυσικά θα πρέπει να σεβαστείτε τον συνεργάτη σας γι’αυτό η επιλογή θα πρέπει να ειναι προσεκτική. Ούτε ο πελάτης σας θέλει μια ακόμα δυσάρεστη εμπειρία ούτε ο συνεργάτης σας έναν δύστροπο πελάτη.
Υπογράψτε ένα συμφωνητικό κατά την λήξη της συνεργασίας.
Αφού ολοκληρώσετε την συνεργασία υπογράψτε ένα συμφωνητικό στο οποίο θα ξεκαθαρίζετε πώς δεν έχει ο πελάτης σας καμία απαίτηση από εσάς. Δεν θέλετε για κανένα λόγο κα πρέπει μετά απο μήνες να απασχολήσετε ούτε ένα δευτερόλεπτο τη σκέψη σας για πράγματα που ούτε καν θα θυμάστε.
Να είστε ευγενικοί και υπομονετικοί.
Επειδή ζούμε στην Ελλάδα των Βαλκανίων και το αίμα βράζει φροντίστε να είστε ευγενικοί καθώς μόνο έτσι θα δώσετε μια πολιτισμένη λύση και θα μπορέσετε να συνεχίσετε άμεσα την δουλειά σας.